Címke: „sós mari”

Találatok száma: 5

hír

Székely Orsolya lett az MRC elnöke

A Magyar Rendezők Céhe 2011. június 14-én kedden tartotta közgyűlését a Filmesházban. Az örökös tiszteletbeli elnök Jancsó Miklós maradt, a…

tovább

hír

Sós Mari temetése

A gyászoló kollegákat 2011. június 8-án, szerdán 14.00-kor várják Sós Mari temetésére az Újköztemetőbe (X. Kozma u. 8-10.). A búcsúztatás a…

tovább

hír

Az nem lehet, hogy nincs

"Azért erről nem volt szó, hogy egyszer csak nincs… az nem lehet… hisz még annyi mindent tervezett… még járt volna egy kis élet… még akart valamit…

tovább

hír

Cigányok és filmes megjelenésük a 41. Szemlén

A tavalyi fórum után idén másodszorra is megrendezték a Cigányok ideje elnevezésű szakmai programot, melynek célja a mindenkori szemle mezőnyébe…

tovább

magazin

Cigányok ideje

A beszélgetés alapvető kérdésfeltevése az volt, hogy a romák jelenlegi léthelyzete megjelenik-e a kortárs magyar filmművészetben. Ezt a témát járták…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Filmhu podcast #101: Till Attila

És mi van mindannyiunkkal?

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik, és aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik, az áruló.

Virág elvtárs / A tanú

Oszd meg! Az összes idézet